close
متخصص ارتودنسی
با قطع و وصل مکرر اینترنت در آبپخش؛سرعت لاک‌پشتی اینترنت کاربران آبپخشی را کلافه کرده است
<<



با قطع و وصل مکرر اینترنت در آبپخش؛سرعت لاک‌پشتی اینترنت کاربران آبپخشی را کلافه کرده است

طی روزهای گذشته بازهم همچون گذشته سرعت اینترنت در آبپخش رو به تنزل رفته و شرکت های خدمات دهنده در پاسخ به سئوالات متعدد کاربران آن را مربوط به کل استان دانسته و به گردن مخابرات انداختند



شرکت هایی که توپ را به زمین مخابرات می اندازند
البته شرکت های خدمات دهنده اینترنت با بی تقصیر دانستن خود مشکلات موجود را ناشی از خدمات دهی ضعیف مخابرات به آنان دانسته و خود را تنها توزیع کننده خدمات می دانند.

مشکل این روزهای اینترنت هر چه باشد این سئوال مطرح است که براستی چه کسی پاسخگوی زیان هایی است که کاربران استان از بابت کاهش سرعت اینترنت در شهرهای مختلف آن متحمل می شوند؟

آیا این رفتار شرک مخابرات استان و همچنین شرکت های خدمات دهنده اینترنت مصداق کم فروشی و گران فروشی نبوده و نباید با آنان برخورد قانونی صورت بگیرد؟

خدمات ضعیف و دسته چندمی به کاربران
با نگاهی بر تمامی شرکت های ارایه دهنده اینترنت از دولتی گرفته تا خصوصی نشان می دهد این شرکت ها در زمان اتمام دوره اشتراک هر یک از کاربران بلافاصله نسبت به قطع خدمات به آنان اقدام کرده و تا زمانی که حق اشتراکشان را نقدا دریافت نکنند اقدام به راه اندازی مجدد آن نمی کنند اما آیا پسندیده است که بابت حق اشتراک هایی که از مردم دریافت می کنند اینگونه به آنان خدمات ضعیف و دسته چندمی ارایه بدهند؟

البته همانطور که گفته شد این شرکت ها نیز با برائت خود از کاهش سرعت اینترنت زیرساخت های استان را مسبب و مقصر کاهش سرعت و قطع و وصلی های مکرر آن می دانند اما مشکل هر چه که باشد مهم این است پولی که مردم بابت اشتراک ماهیانه خود برای خطوط پرسرعت پرداخت می کنند به هدر رفته و نمی توانند خدماتی متناسب با پول های پرداختی دریافت کنند.

سرعت هایی پایین تر از درخواست کاربران
از طرفی هنوز سرعت واقعی اینترنت در استان مشخص نیست یعنی واضح نیست که آیا پولی را که کاربران بابت دریافت مثلا اینترنت پرسرعت 128 پرداخت می کنند متناسب با آن، خدماتی با سرعت موردنظرشان را دریافت می کنند یا سرعت های ارایه شده پایین تر از میزان درخواست مردم است؟

به طور کلی و با مشاهد مشکلات متعدد به نظر می رسد سرعتی که هم اکنون کاربران استان از آن استفاده می کنند تقریبا غیرواقعی بوده و خدمات ارایه شده با پول های دریافت شده یکسان نیست و به زیان مردم است.

لزوم برخورد قانونی با کم فروشی و گران فروشی اینترنت
بنابراین شایسته است دستگاه های نظارتی استان با ورود به عرصه و بررسی مشکلات موجود از تضییع حقوق کاربران جلوگیری کنند و یا راهکاری ارایه بدهند که بر اثر قطعی های مکرر و کاهش سرعت اینترنت کاربران بتوانند به حقوق از دست رفته خود دست یابند.

هرچند که این قصه در استان تکراری شده و مردم علی رغم میل باطنی خود متاسفانه چنین بی نظمی هایی را در استان پذیرفته و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند.


پیش از این هم مدیرعامل اپراتور دوم تلفن‌همراه اعلام کرده بود تا پایان شهریور حدود 40 شهر تحت پوشش خدمات باند پهن همراه ایرانسل قرار می‌گیرند که اغلب مراکز استان‌ها هستند.

 

علیرضا قلمبر دزفولی گفته بود کار به سرعت پیش خواهد رفت و روزانه حدود 30 سایت نسل سه و چهار وارد شبکه می‌شود و تا پایان سال جاری بیش از 200 شهر بزرگ تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

 

کلیه مشترکین سیم کارتهای دائمی، اعتباری و دیتای ایرانسل در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، تبریز، شیراز، رشت، ارومیه، کرمانشاه، همدان، خرم آباد، سنندج، بندرعباس، اراک، اردبیل، قزوین، قم، زنجان، ایلام، بندرانزلی، طوس، طرقبه، گرم‌دره و اسدآباد

می‌توانند بدون تعویض سیم کارت خود و یا پرداخت هرگونه هزینه راه اندازی و فعال سازی، از کیفیت متمایز خدمات نسل ۳ تلفن همراه ایرانسل بهره مند شوند.

 

این دسته از مشترکین صرفا با حضور در مناطق تحت پوشش و تنها با اضافه کردن یک APN یا access point name بر روی mtnirancell و روشن کردن قابلیت 3G یا WCDMA یا LTE گوشی تلفن همراه خود می توانند از امکانات نسل سوم ایرانسل از جمله اینترنت همراه پرسرعت که با نمایش علامت های H+ ،H ،3G روی نمایشگر تلفن همراهشان مشخص می شود، استفاده کنند.

 

مشترکین علاقه مند به استفاده از خدمات نسل سوم تلفن همراه ایرانسل باید توجه داشته باشند که نوع اتصالشان به شبکه اینترنت همراه (نسل ۲، ۳ و یا ۴) براساس قابلیتهای فنی گوشی تلفن همراه و همچنین تنظیمات مرتبط با شبکه انتخابی پیش فرض در تلفنهای همراهشان تعیین خواهد شد و این بدان معنی است که اگر طبق تنظیمات گوشی مشترک، شبکه پیش فرض، نسل 3 انتخاب شده باشد ولی مشترک در محدوه پوشش نسل 2 باشد، گوشی به طور خودکار از اتصال شبکه نسل 2 استفاده خواهد کرد.

 

بر اساس این گزارش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در ذیل آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پروانه ارتقای شبکه تلفن همراه ایرانسل به نسل سوم، چهارم و بالاتر و آغاز بهره‌برداری تجاری از این خدمات را طی مراسمی رسمی در تاریخ 4 شهریور ماه به ایرانسل اعطا کرد و در همان مراسم هم موافقتنامه ارتقا و راه اندازی پایلوت نسل سه را با همراه اول امضا کرد.

 

همراه اول هم در حال حاضر در برخی مناطق شهرهای تهران، تبریز، اهواز و اصفهان خدمات نسل سه خود را با نام تجاری نوترینو راه اندازی کرده و در حال توسعه است.

تاریخ : پنجشنبه 14 اسفند 1393 زمان : 21:45

<


ارسال نظر
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

پایگاه خبری تحلیلی آفتاب آبپخش