close
متخصص ارتودنسی
ماجرای پیامک ناشناس "کسر حساب" برای مشترکان همراه اول چیست؟
<<صفحه اصلی


روی خط ولایت

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران حج امسال: در زمان حج مسئولان سعودی با وقاحت علیه جمهوری اسلامی حرف زدند/ تعطیل یا محدود کردن ظرفیت‌های ارتباطی ایران با مردم در حج، ترفند دولت سعودی است


بیان مطالب ودیدگاهها

درنگی برمعضل آب شرب شهرآبپخش/تابستان امسال هم گذشت اما.......




ماجرای پیامک ناشناس "کسر حساب" برای مشترکان همراه اول چیست؟

 این روزها برای برخی از مشترکین اعتباری همراه اول پیامکی با عنوان مشترک گرامی مبلغ 4500 ریال بابت سرشماره 9830756با تایید دریافتی از حساب شما کسر گردید، دریافت شد.


این روزها برای برخی از مشترکین اعتباری همراه اول پیامکی با عنوان مشترک گرامی مبلغ 4500 ریال بابت سرشماره 9830756با تایید دریافتی از حساب شما کسر گردید، دریافت شد.

 
به گزارش «آفتاب آبپخش»؛ طی چند روز گذشته و در چند روز متناوب پیامکی از مشترکین اعتباری همراه اول، مبالغ متفاوتی از یک هزار تا چهار هزار و 500 ریال کسر شده است، برخی از مشترکین نسبت به کسر این هزینه در روزهای اول اعتنایی نکرده و از کنار آن گذشته اند با وجود اینکه یقین داشته اند مبالغ اعلام شده از حساب آن ها کسر شده است.
 
کسر موجودی اعتبار مشترکین همراه اول همچنان در روزهای دوم ، سوم و چهارم تکرار شد تا اینکه نسبت به این موضوع حساس شدند.
 
 
به نوشته ایرنا، «آرزو. ن» یکی از مشترکین اعتباری همراه اول می گوید: طی چهار روز ، دو بار تلفنم را شارژ کرده که در طی این مدت تمام شارژ گوشی ام به اتمام رسید، تصمیم گرفتم دیگر گوشی ام را شارژ نکرده و پیگیر این مساله شوم.
 
-با مرکز تماس همراه اول که به اصطلاح به صورت شبانه روزی و هفت روز هفته، از طریق ارتباط تلفنی، پست الکترونیکی، دورنگار و چت آنلاین پاسخگوی سوالات، پیشنهادات و شکایات مشتریان همراه اول است، تماس گرفتم ( پاسخگویی تلفنی شماره ۹۹۹۰ برای تماس با تلفن همراه و ۰۹۱۲۹۹۹۰ برای تماس با تلفن ثابت) اما به نتیجه ای نرسیدم چون مدام اپراتور اعلام می کرد که فلان عدد را بگیرم اما شماره گیری اعداد اعلام شده ، فایده ای نداشت، گویا سرکار بودم.
 
«رضا. ن» از دیگر مشترکین اعتباری همراه اول نیز می گوید: برای من چنین اتفاقی نیفتاده است اما برخی از همکارانم طی چند روز گذشته در مورد این اتفاق صحبت کرده و می گفتند که ضمن تماس با مسئولان همراه اول، آن ها اذعان داشته اند که کسر اعتبار آن ها به دلیل ارزش افروده بوده این در حالی است که باید سووال شود ارزش افزوده بابت چه مساله ای ؟ و اگر قرار است کسر شود چرا چند روز متوالی این اتفاق می افتد.
 
وی با بیان اینکه در برخی از کانال های تلگرامی این مساله از سوی کاربران مطرح شده است، می گوید: کاربران اعلام کرده اند که هیچ یک از آنان به هیچ یک از شبکه های تبلیغاتی وصل نبوده اند تا از شارژ سیم کارت آن ها این مبالغ کسر شود.
 
وی ادامه می هد: یکی از همکاران که در حوزه مخابرات فعالیت می کند، نیز اعلام کرد که پیامک های این چنینی البته با تفاوت در اعداد سرشماره برای خودش و برخی از همکاران و شهروندان ارسال شده است.
 
وی می گوید: با کمی جستجو در فضای مجازی، متوجه شدم، بله ، این مساله صحت دارد و این اتفاق برای بسیاری از مشترکان همراه اول افتاده و نمی دانند باید به کجا مراجعه کنند از طرفی این موضوع دست مایه ای برای دبیران کانال های خبری نیز شده است.
 
«مریم. ک» از دیگر مشترکان اعتباری همراه اول در این زمینه می گوید: این اتفاق برای من افتاده به همین دلیل دیگر گوشی ام را شارژ نکردم، این در حالی است که در هیچ قرعه کشی، صندوق های خیریه پیامکی یا هر گونه سرویس دیگری فعال نبوده ایم اگر هم هریک از این سرویس ها را فعال می کردیم باید در پیامک ارسالی عنوان می شد.
 
وی از مسئولان انتظار دارد تا در این زمینه پاسخگو باشند و شفاف سازی صورت گیرد تا حداقل مردم بدانند کسر اعتبار همراه اول به چه منظور بوده است.
 
این مشترک اعتبار همراه اول می گوید: بسیاری از کلاهبرداران از ترفند های مختلف حساب کاربران را خالی می کنند، شاید این اتفاق، پدیده جدیدی در عرصه کلاهبرداری این افراد باشد بر این اساس لازم است تا پلیس یا مسئولان دیگر در این زمینه ورود کرده و پاسخگوی مردم باشند.
 
وی می گوید: ورود مسئولان به این مساله سبب اعتماد سازی مردم شده و اگر کلاهبرداری در کار باشد، سودجویان محتاط تر می شوند.
 
به نظر می رسد این پیامک ها با شماره 98308938 برای تمام مشترکینی که از حسابشان با این عنوان کسر شده، ارسال شده است.
 
ناجا: موضوع باید بررسی شود
 
خبرنگار ما این موضوع را از طریق پلیس و مسئولان مخابرات پیگیری کرده اما هیچ یک از آن ها از این موضوع اطلاعی نداشته اند و برخی از مسئولان نیروی انتظامی اظهار داشته اند که این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد. براین اساس انتظار می رود تا هر یک از مسئولان ذی ربط در این زمینه ورود یافته و به منظور شفاف سازی یا هشدار پاسخگوی مردم باشند.
 
از سوی دیگر پلیس همواره برای جلوگیری از وقوع جرائم و برخورد قاطع با آن ها از هموطنان درخواست کرده در صورت مواجهه با موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir سامانه بخش ثبت گزارش مردمی در میان بگذارند.
 

مورد اخیری که اتفاق افتاده به نظر می رسد، مورد جدیدی است و لازم است در این زمینه اطلاع رسانی صورت گیرد، به گفته شهروندان اگر کلاهبرداری اتفاق افتاده، هشدار های لازم اعلام و اگر کسر اعتبار به دلیل ارزش افزوده یا هر انگیزه دیگری بوده، شفاف سازی صورت گیرد.



ارسال نظر
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی


پایگاه خبری تحلیلی آفتاب آبپخش