close
متخصص ارتودنسی
کمربندی آبپخش در فاصله دو-سه کیلومتری به خط پایان؛ کمبود اعتبار، مانع تکمیل کمربندی شد
<<صفحه اصلی


روی خط ولایت

با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ رئیس، دبیر و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شدند/اسامی



بیان مطالب ودیدگاهها

انتخاب شهردار باید با شفافیت کامل صورت گیرد

یادداشت؛ ناگفته‌ها و واقعیات پتروشیمی دشتستان

آغازِ پایان!




تأملاتی پیرامون پتروشیمی دشتستان




نه آن کمربندی و نه پتروشیمی تنها راه پیشرفت این شهر فقط و فقط اتحادست




آقاي وزیر؛ مردم دشتستان و منطقه آبپخش پتروشيمي را مي‌خواهند اما در جایی مناسب




یادداشت،سیده الهام موسوی ،ضوابط متناسب مکان گزینی صنعت ﭘتروشیمی در بخش آبپخش




کمربندی آبپخش در فاصله دو-سه کیلومتری به خط پایان؛ کمبود اعتبار، مانع تکمیل کمربندی شد

کمربندی آبپخش مدت‌هاست که دغدغه بوشهری‌ها بوده و همواره آن را در فضاهای مجازی و واقعی به گوش مسوولان استانی و حتی کشوری رسانده‌اند. بزرگراه که پیش از این در حال ساخت بود اما مدتی است که متوقف شده است و حال، شهروندان و فعالان اجتماعی خواستار شفاف‌سازی مسوولان در این خصوص هستند.

آفتاب آبپخش،کمربندی آبپخش مدت‌هاست که دغدغه بوشهری‌ها بوده و همواره آن را در فضاهای مجازی و واقعی به گوش مسوولان استانی و حتی کشوری رسانده‌اند. بزرگراه که پیش از این در حال ساخت بود اما مدتی است که متوقف شده است و حال، شهروندان و فعالان اجتماعی خواستار شفاف‌سازی مسوولان در این خصوص هستند. مسیر یاد شده که تا کنون قربانی مالی و جانی بسیاری داشته اینک اما متوقف شده است. این پروژه ملی به طول 205 کیلومتر با هدف تسهیل دسترسی به مناطق مرکزی و شمال استان طراحی و از سال 1387 آغاز شد. برای اجرای این پروژه 270 میلیارد تومان اعتبار مصوب و در نظر گرفته شد که 50 درصد سهم وزارت نفت و 50 درصد از تعهدات وزارت راه و شهرسازی است.

این در حالی است که با گذشت هشت سال از شروع پروژه سرانجام در دهه فجر سال 94، بزرگراه برازجان – گناوه به طول 76 کیلومتر از طریق ویدئوکنفرانس از طرف رئیس‌جمهور افتتاح شد اما همچنان اندر خم یک کوچه است و در حال حاضر هم متوقف شده است. 
هر چند که مسوولان تا کنون دستاویزهای مختلفی برای به سرانجام نرسیدن و تکمیل نشدن این پروژه داشته‌اند و آنها را در رسانه‌ها اعلام کرده‌اند اما به نظر می‌رسد در وهله نخست همت و انگیزه لازم و در وهله دوم گره‌ای کور برای ادامه فعالیت کمربندی آبپخش وجود دارد که میل به ادامه دادن را کُشته است. حال این سوال پیش می‌آید که به‌راستی کدام کمبود اعتباری مسبب این اهمال‌کاری است؟ اعتباری که پیش از این تخصیص یافته است؟ برگ‌های تقویم، گواه موثقی است تا بگوید زمین در این مسیر چه تعداد قربانی را بلعیده است. به‌راستی سفر فلان وزیر و فلان مسوول کشوری به استان چه رهاوردی داشته است؟
در همین خصوص امام جمعه سعدآباد در خطبه دوم نماز جمعه خطاب به مسوولان استان گفت: اما مساله مهم و قابل توجه پس از سفر وزیر محترم راه و مسکن و شهر سازی جناب آقای آخوندی به استان بوشهر، این است که پروژه اتوبان برازجان به گناوه، حد فاصل پل کلل تا روستای میاندشت و تقاطع غیر همسطح سعدآباد به آبپخش تعطیل شده است و علت تعطیلی پروژه را نبود اعتبار کافی برای اجرای پروژه ذکر کرده‌اند. سوال این است، چگونه تا قبل از این سفر مبارک اعتبار کافی بود و کارگاه تجهیز و هزاران متر مکعب خاک از تقاطع همسطح خاک‌برداری شد و زیر گذر برای ادامه و انجام پروژه فراهم شد و همه امیدوار شدند و ما انتظار داشتیم تا عید نوروز و آغاز سال جدید این پروژه به بهره‌برداری برسد اما اکنون اعلام می‌شود به‌علت کمبود اعتبار پروژه تعطیل است.
حجت‌الاسلام کشاورز با بیان این‌که مردم از نمایندگان خود بیش از این انتظار دارند، افزود: بنده همان‌گونه که تبعات سیاسی – اجتماعی این پروژه را به معاون محترم سیاسی امنیتی استاندار آقای گراوند و به آقای سعادت نماینده محترم مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی منتقل کردم، باز هم تاکید موکد می‌کنم که همان‌طور که تا کنون اجرای این پروژه را لازم و ضروری می‌دانستید و بر اجرای سریع آن تاکید داشتید، چاره‌اندیشی کنید و اعتبار لازم را برای اجرای پروژه اختصاص دهید. 
انتقادات مردمی به توقف اجرای کمربندی آبپخش همچنان ادامه دارد و مردم آبپخش از چند هفته پیش به‌منظور انتقال انتقاد و گلایه خود نسبت به این موضوع طوماری نوشته‌اند که امضای شهروندان پای آن طومار ثبت شده است. 
اين کمربندی که به‌سبب آن‌که در مسير رودخانه حله قرار داشت و مسيري بسيار بکر و بي‌نظير بود، با احداث جاده در معرض نابودي قرار داشت و همین امر هم با انتقاد اعضای شورای شهر و بسیاری از دوستداران طبیعت همراه بود، چراکه در محل یادشده مرغابي و انواع پرندگاني زيست می‌کنند که حيات آنها با عبور جاده به خطر می‌افتاد. بسیاری از نخیلات مردم از بین رفت و همچنان هم تیر انتقادها به سوی مسوولان امر نشانه رفته است. دو بانده شدن یکی از مطالبات شهروندان است که برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص اجرا شدن یا نشدن آن هم وجود دارد. 
دو تا سه کیلومتر بیشتر به خط پایان کمربندی نرسیده بود که ناگهان بلای آسمانی نازل شد و اجرای کار متوقف شده است. کمترین سهم مردم در این بین، «دانستن» است. پروژه تنها در فاصله دو-سه کیلومتری متوقف شده و کسی نمی‌داند این دست‌اندازی و مانع چه ارتباطی به سفر وزیر راه و شهرسازی داشت که پس از آمدن وی متوقف شد و آیا این اتفاق بی‌ارتباط بوده و در واقع همان کمبود اعتبار، رسیدن به خط پایان را به رویا تبدیل کرده است؟! اینها سوالاتی است که تنها مسوولان استانی از جمله مدیرکل راه و شهرسازی می‌توانند به آن پاسخ بدهند. 



ارسال نظر
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی


پایگاه خبری تحلیلی آفتاب آبپخش